Cloenda Anglès sobre Rodes curs 25-26

11/05/2026 | Anglès sobre rodes, Resilis

El passat 7 de maig va tenir lloc la festa de cloenda del projecte Anglès Sobre Rodes, una jornada que va reunir joves estudiants i persones voluntàries en un ambient proper i emotiu. La trobada va incloure diverses activitats lúdiques per posar en valor la millora en l’aprenentatge de l’anglès al llarg del curs i una posada en comú de les experiències viscudes, amb valoracions molt positives per part de totes les participants.

Durant la cloenda, tant l’alumnat com les persones mentores van compartir les seves impressions a partir de diverses preguntes. Davant la qüestió de si l’experiència havia estat com s’esperaven, una de les mentores destacava que “aquest programa és una boníssima oportunitat per ajudar l’alumnat local”, mentre que una de les estudiants explicava que se sentia molt satisfeta perquè havia millorat notablement la seva pronunciació i havia après paraules noves.

Quan se’ls va preguntar què s’emportaven de l’experiència, les respostes van posar en relleu tant l’aprenentatge acadèmic com el creixement personal. “Fes-ho, és un projecte molt interessant”, recomanava una de les mentores, mentre que una estudiant compartia que havia après a no tenir por de parlar: “estem aquí per aprendre”.

També hi va haver espai per recordar moments especials del projecte. Entre les persones mentores, destacava especialment el fet de “jugar a jocs de paraules i riure amb les ‘normes’ angleses”, mentre que una de les alumnes assenyalava com a moment preferit el dia que van gravar plegades un vídeo per promocionar la seva acadèmia.

Pel que fa als aprenentatges, les mentores coincidien a remarcar la maduresa i la implicació de l’alumnat, a qui descrivien com a persones motivades, treballadores i dolces. Per la seva banda, una de les estudiants explicava que havia perdut la vergonya a l’hora de parlar en anglès, una dificultat que identificava com una de les seves principals febleses abans de començar el projecte.

Un dels moments més especials de la jornada va ser el lliurament de bicicletes a l’alumnat, una donació de Novartis que va sorprendre tothom i que les mateixes persones voluntàries van poder entregar personalment. La festa es va cloure amb un pica-pica compartit i amb el reconeixement a totes les persones voluntàries, que van rebre un detall d’agraïment per la seva dedicació durant tot el curs, i amb la voluntat majoritària de donar continuïtat al projecte l’any vinent.